Thursday, October 20, 2011

Aku dah berjaya bawak kereta sampai tepi sogo

Yup, aku tau aku la makcik yg ada lesen 2 tahun tapi tak bawak2 kereta.
Tapi sekarang tidak lagi...yeaaaha
Sejak puasa hari tu dan jugak sejak laki aku tukar keje lain,
Aku da boleh bawak kereta dari LRT Miharja, meredah jam beratur jalan2 area cheras KL tuh...ke nursery then rumah kat cheras selatan.
Pastu dari rumah p pulak tepi sogo ambil laki aku.
Tu pun lepas berjuta-juta bebelan mak aku
dan juga latihan intensif yang laki aku yg teman dok sebelah time aku kekok2 bawak kereta
Tapi bawak kereta da hafal mana nak tukar lane arr,
tol lorong mana sebab aku tak terror check cermin sisi
Ganas tak ganas arr sebab jarang tengook cermin sisi
Aku toleh belakang terus
Aku bukak sikit tingkat untuk dengar motor lalu or kereta yang terlalu dekat
Radio bagi pelan habis volume dier..
Memang mode bunyi cengkerik....macam dok kat library
Setelah few months bawak kereta ni,
aku target aku jenis sumpah2 orang yg tak sopan atas jalan raya
Sebab mulut aku ni boleh tahan gak
Rupanya aku tak macam tu...memang mode pustakawan sedang bertugas...aman damai
Orang nak masuk depan aku, masuk la sepuluh kereta pon
Aku tak heran
Sebab yang aku perasan if sibuk tukar lorong sepuluh kali pon kat jalan cheras kl tu
Ko tetap lambat
Sama je satg aku jugak kat depan
Tambah plak kereta tak power, buat pe nak pecut, buat malu je
Lagipun malas nak carik masalah
Tapi aku tetap tengah try2 nak bawak lane paling kanan
Time jam takpe..semua same je...takde yg merempit sangat
Dan lagi satu rupanya bawak kereta malam lagi best dari siang
Bila malam menjelang aku confident sikit nak merempit dari umah g sogo paling cepat 15 minit
Aku kan kelawar, siang tido malam berjaga
So, kesimpulan yg dapat disimpulkan adalah keyword untuk budak baru belajar is HAFAL dan ANALISA
contohnya lepas pusing kat viva home, aku hafal tengok motor lalu ke tak
pastu hafal kereta jarak banyak ke tak
before naik flyover tukar lane 3 kali if not tak sempat
jarak tukar setiap lane pun tak boleh banyak sangat
sebab motor suka beratur secara berjemaah
bila da sampai area plaza pheonix dah boleh merempit sekuat hati
kat tol plak amik lane smart tag paling tengah
sebab lepas tu nak masuk exit belah kiri
kalo da tau nak p kiri tapi amik tol paling kanan
memang la ko terhimpit kereta lain
dan terus jadik slow tak sempat rempit
dan jugak terpaksa menyumpah kereta lain sebab berebut nak masuk lane sama lepas tol
iklan teori laki aku = kena bagi orang masuk lain max 2 orang, if lebih, rapatkan kereta anda
bagi aku = if kita sporting, perjalananan kita automatik jadik lancar, lori kat depan pon tetiba rajin bagi jalan ko clear, aura tu macam berjangkit2
ye tu je, sekian

3 comments:

Rohani Hashim said...

kagums aku, aku ni dekat je opis, tu yang manja...ahaha

haniazrina83 said...

chaiyooo hany!!!!
aku time kekok2 tu...tukar lorong je kena hon...tensi....lama gile baru leh lancar...tu pun sebab dah hafal

syalinda johari said...

hadoii..aku kagum dgn hang,,
aku ni tatau la bila nak buleh drive sendiri.. huwaaaaaaaa...

takut yang amatttttttttttttttt